Voor het bedenken van een merknaam is veel fantasie nodig waarbij flink geassocieerd moet worden. Wat je nodig hebt is een creatieve tekstschrijver of fantasierijke copywriter. Door te brainstormen verzin ik zoveel mogelijk merknamen. Dit aantal kan oplopen tot zo'n 100 merknamen.
Net als een slogan dient een merknaam te passen bij het product of de dienst die aangeboden wordt. Het moet tot de verbeelding spreken en als het kan blijven hangen in het geheugen van de klant. Wanneer ik als tekstschrijver/copywriter met 100 verschillende merknamen op de proppen kom, is de kans dat dit tekstbureau een 'hit' scoort sterk aanwezig.
Hieronder tref je een overzicht aan voor een merknaam van een kinderschoen met een sportief, stoer en snel imago. Het kan niet missen dat de juiste merknaam ertussenzit:
Dinky-Donkey-Ultimo-Cruiser-Bahama-Walkaway-Shocks-Shooter-Shooks-Shaker-Rix-
Bungee-Faraway-Duries-Maxwalk-Lucky-Ludwig-Sanchez-Freewalk-Rockwalk-Dikman-
Tracer-Track-Fasttrack-Verstappen-Fastfeet-Bootsma-Crocs-Dundee-Speedo-Sjoerd-
Skipper-Hillbillies-Mainstreet-Joystepper-Bearfoot-Raiders-Startrack-Schumann-Roadstar-
Mounties-Boyzone-Yummies-Jumbojack-Bobbies-Junglejoker-Tripstar-Joepies-Kiddies-
Hunter-Jumpies-Kix-Striker-Wolf-Chuck-Stepper-Chip-Fastforest-Multitrack-Rockwalk-
Freekick-Montana-Wrightfoot-Orlando-Creek-Tornado-McTrack-Ginolino-Longway-
Strongway-Jeepstar-Savanna-Chicoos- Track-one – X-track- Milestone-Kingkong-Bokito-
Anyway-Onlyway-Dokey-Spooks-Desertdog-Rabbitrunner-Timboektoe-Dox-Tricky-
Trickytree-Spanks-Activo-Tigro-Frogs-Arrow-Bushbuster-Topland-Hopper-Outback-Rhino-
Alaska-Orinoco-Atlas-Cheetah-Gekko-Snakes-Boyscout.
En, heb jij al je keuze bepaald? Nu nog een tekstbureau die dit voor je uit handen neemt. Zoals je wellicht uit het voorbeeld kunt opmaken gaat hier het nodige denkwerk aan vooraf. Welke merknaam heb jij eigenlijk nodig?
"EEN MERKNAAM MOET TOT DE VERBEELDING SPREKEN"