Bij een productbeschrijving dient een product zo juist en aantrekkelijk mogelijk aangeprezen te worden. Een discipline waar ik als tekstschrijver en copywriter regelmatig mee te maken krijg. Een productbeschrijving voor een online webshop is het meest gevraagd. Bij de bezoeker of consument moet bij wijze van spreken een onweerstaanbare drang ontstaan om het aangeprezen product te kopen of te bestellen.
De stelling 'Een goed product verkoopt zichzelf' is maar ten dele waar en is geen uitgemaakte zaak. Nieuwe producten dienen nu eenmaal onder de aandacht gebracht te worden door middel van een goede productbeschrijving. Dat je als producent, verkoper of wederverkoper overtuigd bent van je product wil nog niet zeggen dat de consument dat ook is. Bovendien heb je te maken met de nodige concurrentie en dien je je wel degelijk te onderscheiden met je product of producten.
Alles wat ook maar enigszins kan bijdragen aan de promotie van je product is vermeldenswaardig en kan, mits op de juiste wijze gepresenteerd, helpen om je product te verkopen. Belangrijke factoren die bij een goede productbeschrijving een rol spelen, zijn:
Een juiste productbeschrijving is van groot belang. Ik heb al voor de nodige bedrijven productbeschrijvingen geschreven. Droogfruit.nl en Bakkervlaardingen.nl hebben mij hiervoor menigmaal ingeschakeld.
Heb je ook producten waarvoor je aandacht wilt genereren? Als copywriter maak ik graag de nodige tijd voor je vrij.
"BIJ DE BEZOEKER OF CONSUMENT MOET EEN ONWEERSTAANBARE DRANG ONTSTAAN"